شاید گروه سما تلکام شرکت مخابراتی ودافون در انگلیس هم که در سال ۱۹۹۲ سرویس پیام کوتاه را اختراع کرد فکر نمی کرد که این شیوه از برقراری ارتباط تا این سطح فراگیر شده و نزد مردم جهان به یکی از محبوب ترین روش ها تبدیل شود. با گذر زمان و پیشرفت بیش از پیش تکنولوژی استفاده از پیامک برای گروه های مختلف اداری و صنعتی و خدماتی و غیره به یک امر ضروری بدل گشت. روزانه تعداد بسیار زیادی پیامک در سطح جهانی برای ابنوهی از مخاطبین ارسال می شود که برخی از آن ها حاوی اطلاعاتی مهم برای افراد دریافت کننده پیام هستند. از این رو پاسداری و حفاظت از پیام های دریافت شده برای کاربران یکی از مهم ترین کار ها است.

حتما برای شما هم تا به حال پیش آمده است که به طور تصادفی تمامی پیام های کوتاه دریافت شده پاک شده است! یا این که یک پیامک مهم خودتان را به دلیل یک سوایپ ناگهانی پاک کرده اید. در این مواقع شما نیازمند انجام یک عکس عمل سریع خواهید بود. خبر خوش برای شما و دیگر افراد گرفتار شده در این موقعیت این است که پیام های پاک شده قابل بازگرداندن هستند. اما این نکته را هم باید در ذهن خودتان داشته باشید که ریکاوری پیام ها تا زمانی ممکن خواهد بود آثار آنها هنوز بر روی حافظه دستگاه باقی مانده باشد. برای انجام عملیات ریکاوری به منظور بازگرداندن پیام های متنی حذف شده ما به تعدادی نرم افزار و سخت افزار نیاز خواهیم داشت، پس گوشی هوشمند و کامپیوتر شخصی خودتان را برای ماجراجویی در دنیای فناوری و اطلاعات آماده سازید. با اندرویدکده همراه باشید.

MobiKin Doctor for Android

اگر شما تعدادی از پیام های خودتان از دست داده اید سریع ترین راه برای بازگشت به عقب و ریکاوری پیامک هایتان استفاده از یک برنامه با کیفیت است که به سرعت آنها را برای شما بازیابی کند. “دکتر موبی کین برای آندروید” یک سیستم درجه یک و کم حجم برای یازیابی سریع و موثر تمامی پیام های متنی از دست رفته می باشد. البته این برنامه قدرتمند علاوه بر پیام ها توانایی ریکاوری دیگر اطلاعات مهم همچون مخاطبین و غیره را هم دارد. برای اولین قدم شما باید این نرم افزار را دانلود کرده و بر روی کامپیوتر نصب کنید.

نکته: از آنجایی برای انجام ریکاوری نیاز به دسترسی کامل به حافظه گوشی وجود دارد باید گوشی اندرویدی شما روت شده و USB debugging را قبل از شروع کار فعال کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و روت کردن گوشی اندرویدی خودتان می توانید به پست “آموزش تصویری روت اندروید” مراجعه کنید.

مرحله اول: اتصال و شناسایی گوشی اندرویدی به کامپیوتر

گوشی اندرویدی تولید شده توسط سامسونگ، HTC، موتورولا و سونی و دیگر تولید کننده ها را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کرده و برنامه را اجرا کنید. برنامه در این لحظه پس از شناسایی دستگاه شروع به اسکن فایل های موجود بر روی تلفن خواهد کرد.

آموزش ریکاوری پیام های متنی حذف شده اندروید

توجه: اگر گوشی شما از نسخه ۴٫۲٫۲ و با بالاتر سیستم عامل اندروید استفاده می کند. پس از اتصال گوشی و اجرای برنامه شما با یک پیام به صورت پاپ آپ مواجه خواهید شد که کافی است ابتدا گزینه Allow را انتخاب کرده و سپس OK را لمس کنید. در این صورت برنامه شروع به اسکن و شناسایی فایل ها می کند.

مرحله دوم: پیش نمایش مکالمه نوشتاری و شروع به بازیابی

با انتخاب گزینه “message” از منوی بازشونده سمت چپ پیش نمایشی از تمامی مکالمات و پیام ها شما قابل مشاهده خواهد بود. پس از آن شما می توانید با زدن تیک در کنار هر یک از مکالمات و کلیک بر روی دکمه “Recover” شروع به بازیابی پیام ها کرده و آن ها را بر روی کامیپوتر ذخیره کنید. 

آموزش ریکاوری پیام های متنی حذف شده اندروید

به همین سادگی تمامی پیام های پاک شده خودتان را می توانید بازیابی کنید.