جدیدترین نسخه نرم افزار Odin

شرکت های سازنده گوشی های موبایل برای رفع مشکلات مختلف و اضافه کردن امکانات جدید به گوشی های هوشمند خود، آپدیت های متعددی را منتشر می کنند. این آپدیت ها معمولا پس از مدتی به صورت OTA و بدون دردسر در اختیار کاربران قرار می گیرند اما کاربرانی هم هستند که می خواهند این آپدیت ها را زودتر روی گوشی هوشمند یا تبلت خود نصب نمایند. برای این کار باید رام مخصوص گوشی یا تبلت خود را دریافت کنند و با استفاده از نرم افزار مخصوصی که هر شرکت برای گوشی و تبلت های خود منتشر می کند، این رام ها را روی گجت خود فلش بزنند.

گجت های سامسونگی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و کاربرانی که می خواهند رام های سامسونگ را روی گوشی یا تبلت خود فلش بزنند باید از برنامه Odin استفاده نمایند. کار با برنامه Odin بسیار ساده و راحت بوده اما قبل از کار با آن باید نکاتی را بدانید و آموزش کوتاه مربوط به آن را حتما مطالعه کنید. اگر می خواهید با برنامه Odin روی گوشی یا تبلت سامسونگی خود رام فلش بزنید حتما آموزشی که در ادامه مطلب همین پست برای شما آماده کرده ایم را مطالعه کنید.

آموزش فلش زدن رام بر روی گوشی یا تبلت های سامسونگ با استفاده از برنامه Odin:

۱) برنامه odin را اجرا کنید و فایل فریمور را از حالت زیپ خارج نمایید.

۲) در قسمت AP فایل رام اکسترکت شده با پسوند tar.md5 را قرار دهید.

۳) گوشی خود را خاموش کرده و با گرفتن همزمان کلید های “ولوم پایین + هوم + پاور” آن را به حالت دانلودینگ ببرید.

۴) حالا نوبت آن رسیده که گوشی را با کابل به کامپیوتر متصل نمایید و پس از آبی شدن قسمت ID:COM در برنامه odin بر روی کلید Start کلیک کنید.

۵) از اینجا به بعد همه چیز را به دست کامپیوتر بسپارید و پس از نمایش کلمه pass گوشی را از کامپیوتر جدا کنید.

اگر مراحل ۱ تا ۵ را به درستی و طبق آموزش انجام داده باشید، پس از اتمام عملیات نصب، رام جدید بدون هیچ مشکلی اجرا خواهد شد.