این قسمت غیررایگان میباشد

 مفهوم چندریختی ویژگی است که به رابط‌ها امکان می‌دهد تا برای گروهی از عملیات‌ها مورد استفاده قرار گیرند. در این مقاله مفهوم چندریختی از طریق دو مفهوم متدهای Override (توابع مجازی)و Overload شده پشتیبانی می‌شود. ما با بررسی این دو مفهوم در پی نشان دادن تاثیر مفهوم چندریختی روی برنامه نویسی شیء گرا خواهیم بود. روش به کار برده شده در این تحقیق از طریق مطالعه منابعی از جمله کتب مرتبط با برنامه نویسی، راهنمای برنامه‌های شیء گرا و اجرای برنامه‌هایی با ماهیت چندریختی می‌باشد. با توجه به مطالب ارائه شده در این مقاله می‌توان گفت که مفهوم چندریختی یکی از سه اصول مهم در برنامه نویسی شیء گرا می‌باشد. درنتیجه مفاهیم نهان سازی و وراثت به همراه مفهوم چندریختی سه پایهٔ اصلی برنامه نویسی شی ء گرا را تشکیل می‌دهند. کلمات کلیدی: چندریختی، Overload ، Override و متد.

چندریختی به معنای چندین شکل از یک متد است. مفهوم چندریختی اغلب به وسیلهٔ عبارت« یک رابط، چند متد» بیان می‌شود. این بدین معناست که این امکان وجود دارد که یک رابط عمومی برای گروهی از فعالیت‌های مرتبط به هم طراحی شود.

در برنامه‌های شیء گرا مانند جاوا، این امکان فراهم شده تا دو و یا بیش از دو متد همنام در یک کلاس تعریف نمود، مشروط بر اینکه تعریف پارامترهای آن متفاوت باشد. در این موارد متدها Overload می‌شوند. از چندریختی به منظورتعیین انواع مختلف متدهای پویا، در زمان اجرا استفاده می‌شود. که این یکی از قدرتمندترین امکاناتی است که چندریختی به وجود می‌آورد.

چنانچه نام و امضای متدی از یک زیر کلاس(در ساختار سلسله مراتبی کلاس‌ها) با نام و نوع امضای متدی از فوق کلاسش یکسان باشد، در آن صورت متد موجود در زیر کلاس، متد موجود در فوق کلاسش را Override می‌کند.

مفاهیم Overload وOverride کردن متدها از جمله مفاهیمی هستند که چندریختی بر پایهٔ آن‌ها بنا می‌شود.

حجم دانلود : ۴۰مگابایت

مدت زمان درس: ۱۴دقیقه و ۳۴ ثانیه

حداقل سیستم عامل : windows xp

قیمت : ۱۰۰۰ تومان

رزولوشون : ۱۲۸۰در۷۲۰

دقت کنید برای بهتر دیدن ویدئوها بهتر است که از رزولوشونهایی مانند ۱۴۴۰در۹۰۰ و یا ۱۲۸۰در۸۰۰ و یا بالاتر استفاده نمایید.

برای خرید این مجموعه کافیست در این آدرس ثبت نام کنید و سفارش خرید خود را انجام دهید سپس یک ایمیل از طرف سیستم برای شما ارسال میشود دستورالعل استفاده از نرم افزار نیز در ایمیل وجود دارد.

***

همچنین میتوانید این نرم افزار پخش را جداگانه دانلود کنید

***

دستورالعمل استفاده از نرم افزار نیز در این آدرس در دسترس هست

——————————————–

برای اطلاع از کلاسهای آموزش برنامه نویسی اندروید میتوانید به این صفحه مراجعه نمایید

جلسه اول آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه دوم آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه سوم اموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه چهارم آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه پنجم آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه ششم آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه هفتم آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه هشتم آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه نهم آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه دهم آموزش برنامه نویسی اندروید