خب بالاخره انتظارها به پایان رسید, ابتدا پوزش میطلبم از همه خوانندگان محترمی که این سری آموزشها را دنبال میکردند دلیل اینهمه تاخیر ایجاد یک بستر یکپارچه آموزشی بود که بنده و همکارانم در اندرویدکده آن را آماده نموده ایم البته این محیط بدون اشکال نیست اما انشالله با پیشتیبانی شما عزیزان آن را تکمیلتر و بهتر خواهم کرد.

دلیل این یکپارچگی را انشالله در آینده نه چندان دور خواهید فهمید ما بغیر از آموزشهای جاوا, آموزشهای دیگری نیز داریم که بزودی از طریق نرم افزار مخصوص سرزمین فناوری در دسترس خواهد بود.

 به پاس اعتمادی که دوستان و عزیزان به ما داشتند سه نفر اولی که این مجموعه را از ما خریدند بعنوان یادگاری و قدردانی ۵ ویدئو آینده بطور رایگان به این عزیزان اهدا خواهد شد

آقای فروزنده – ۳شماره آخر موبایل ۰۶۶

سرکار خانم افرا – ۳شماره آخر موبایل ۸۱۲

آقای دیانی – ۳شماره آخر موبایل ۳۱۲

 همیشه منتظر خبرهای خوب از طرف ما باشید 😉

این قسمت غیررایگان میباشد

در این درس با مبحث پنهان سازی آشنا خواهید شد بطور کلی تعریف ساده پنهان سازی به معنای مخفی کردن میباشد که در مبحث شی گرا به معنای پنهان کردن پیچدگی سازوکار درونی یک کلاس میباشد.

کپسوله سازی، مخفی‌سازی (Encapsulation)، یا لفافه‌بندی، به این مفهوم اشاره دارد که باید بعضی خصوصیات یا رفتارهای شیء را از دید دیگران پنهان کرد. فرض کنید شما به عنوان یک راننده می‌خواهید اتومبیل شخصی تان را روشن کنید و به محل کارتان عزیمت کنید سوییچ را بر می‌دارید، استارت می‌زنید و با فشار آوردن به پدال‌های گاز و ترمز و چرخش فرمان و … به محل کارتان خواهید رسید. در طول این مسیر در اتومبیل شما به عنوان یک شیء اعمال مختلفی در حال انجام بود. مثلاً لنت ترمز به دیسک چرخ برخورد می‌کرد و باعث کم شدن سرعت می‌شد یا شمع‌ها شروع به جرقه زدن در زمانی بخصوصی می‌کردند. حال فرض کنید که عمل مخفی سازی وجود نداشت و شما مجبور بودید که جرقه زدن شمعها را کنترل می‌کردید و به سیستم سوخت رسانی در موقع لزوم دستور می‌دادید که سوخت را بداخل سیلندرها ارسال کند و… یا هیچ‌گاه به مقصد نمی‌رسیدید! یا سالم نمی‌رسیدید!

عمل مخفی سازی باعث می‌شود که اشیاء بدون آنکه از چگونگی کارکرد یکدیگر اطلاع داشته باشند با هم کار کنند.

همچنین با اصول اولیه وراثت نیز در این ویدئو آشنا خواهید شد تعریف اولیه وراثت :

وراثت یا ارث بری (Inheritance) از مفاهیم اساسی برنامه نویسی شیءگراست. هر شیء یک نمونه از یک کلاس است و هر کلاس می‌تواند از کلاس یا کلاسهای دیگری مشتق شده باشد (خواص متدها یا رویدادهای کلاس‌های دیگر را به ارث ببرد). در یک مثال ساده می‌توان اتومبیلی را در نظر گرفت که برای جلوگیری از بازنویسی خواص عمومی اتومبیل شامل: چهار چرخ، متدهای حرکت چرخ، متد چرخاندن فرمان، فرمان، بدنه، در و غیره، می‌توان یک کلاس پایه از اتومبیل ایجاد کرد سپس مثلاً برای اتومبیل زانتیا مدل C۵ یک کلاس جدید ایجاد کرده که خواص، متدها و رویدادهای عمومی اتومبیل را داشته باشد و فقط برای خواص، متدها و رویدادهای جدید این اتومبیل کد نوشته شود. این ویژگی باعث صرفه‌جویی در نوشتن کد و تا حدودی تضمین صحت کد موجود می‌شود. به عنوان مثال اگر کلاس پایه مشکلی داشته باشد فقط کافی است کلاس پایه تغییر داده شود و در تمامی کلاس‌هایی که از این کلاس پایه ویژگی‌ای ا به ارث برده‌اند این تغییر اعمال خواهد شد.

حجم دانلود : ۷۰مگابایت

مدت زمان درس: ۲۵دقیقه و ۵۳ ثانیه

قیمت : ۱۵۰۰ تومان

قابل اجرا برروی کامپیوترهای خانگی,تلویزیون,موبایل و تبلیت

رزولوشون : ۱۲۸۰در۷۲۰

برای خرید این مجموعه کافیست در این آدرس ثبت نام کنید و سفارش خرید خود را انجام دهید سپس یک ایمیل از طرف سیستم برای شما ارسال میشود.

——————————————–

برای اطلاع از کلاسهای آموزش برنامه نویسی اندروید میتوانید به این صفحه مراجعه نمایید

جلسه اول آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه دوم آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه سوم اموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه چهارم آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه پنجم آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه ششم آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه هفتم آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه هشتم آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه نهم آموزش برنامه نویسی اندروید