آموزش برنامه نویسی اندروید
در این درس مروری خواهیم داشت به فلسفه کلاس و اینکه چطور میتوان یک کلاس در جاوا درست کرد.
در مهندسی نرم‌افزار و مهندسی دانش کلاس نقشهٔ نوعی و مشترک برای گروهی از اشیاء است که ویژگی‌های مشترکی داشته، و رفتارهای مشترکی از خود نشان می‌دهند. درواقع، کلاس‌ها انواعی هستند که شخص برنامه‌نویس، خود می‌تواند، آن‌ها را برای حل مسئله‌های دنیای واقعی طراحی کند، و حاوی تعریف‌های لازم برای دو عنصر اساسی زیر می‌باشند:
• داده‌ها، یا صفات
• عملیات، یا روش‌ها
اشیاء نمونه‌هایی هستند که به هنگام اجرا از روی نقشهٔ ارائه شده به‌وسیلهٔ کلاس ایجاد می‌شوند. می‌توان گفت همان‌طور که متغیر نمونه‌ای از انواع اولیه است، شیء نمونه‌ای از کلاس است.
برنامه‌نویسی شیءگرا، داده‌ها (خواص) و متدها (رفتارها) را در بسته‌هایی به نام کلاس محصور می‌کند. کلاس‌ها دارای خاصیت کپسوله سازی هستند. این بدان معناست که اشیاء می‌دانند که چگونه از طریق رابط‌های تعریف‌شده با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. معمولاً، اشیاء نباید از چگونگی پیاده‌سازی اشیاء دیگر مطلع باشند، به‌عبارت دیگر، جزئیات پیاده‌سازی در داخل خود اشیاء پنهان شده‌اند.

برای اطلاع از کلاسهای آموزش برنامه نویسی اندروید میتوانید به این صفحه مراجعه نمایید

جلسه اول آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه دوم آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه سوم اموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه چهارم آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه پنجم آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه ششم آموزش برنامه نویسی اندروید

جلسه هفتم آموزش برنامه نویسی اندروید


دانلود آموزش برنامه نویسی اندروید – دوره مقدماتی – جلسه هشتم( کیفیت عالی با حجم ۳۶ مگا بایت)