امروزه یکی از روش های برقراری ارتباط با دوستان و سایرین، استفاده از اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی مانند سروش و ایتا می باشد که روبیکا ایکس یکی از محبوبترین برنامه ها برای کاربران فارسی زبان است. از طریق این برنامه می توانید با دیگران تماس های صوتی و تصویری برقرار کنید و از حال دیگران مطلع شوید.

این اپلیکیشن کم حجم به شما اجازه می دهد تا وارد گروه ها و کانال ها و صفحات چت شخصی شده و از آخرین اخبار ورزشی، هنری و سرگرمی مطلع شوید. برای دوستان خود پیام‌های تبریک یا استیکر های جذاب ارسال کنید و با دیگران در محیطی ایمن و با کیفیت تعامل برقرار کنید.

اگر سیم کارت همراه اول یا ایرانسل داشته باشید تمام فعالیتهای شما در روبیکا ایکس به صورت رایگان است و از حجم اینترنت شما کاسته نمی شود و به این طریق می توانید به سادگی فایل های خود را برای دیگران ارسال کنید و نگرانی بابت از دست رفتن بسته خود نداشته باشید.

گزینه های امنیتی که در برنامه گنجانده شده نیز به شما امکان می‌دهد که دستگاه های متصل به حسابتان را بررسی کنید و در صورت نیاز پسورد های جدیدی روی حساب تان بگذارید یا اینکه افراد مزاحم را بلاک کرده و پیام های غیر ضروری را اسپم کنید. این ویژگی ها و همچنین رایگان بودن و داشتن محیطی عالی برای برقراری تماس های صوتی و تصویری باعث شده تا اکثر کاربران، روبیکا ایکس را به عنوان برنامه اصلی در زمینه ارسال پیام و چت انتخاب کنند.