شاید در ذهن شما بزرگ ترین گوشی هوشمند تولید شده توسط شرکت کره ای سامسونگ گلگسی نوت ۵ با صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی باشد, ولی باید به شما بگویم که برخلاف تصویر شما در حال حاظر بزرگ ترین گوشی سامسونگ از سری محبوب A با با مدل A9 2016 با صفحه نمایش ۶ اینچی Super AMOLED است.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی آ9 - Samsung Galaxy A9 2016

صفحه نمایش:

سامسونگ برای پنجمین نماینده سری A از گوشی های هوشمند خودش از یک صفحه نمایش ۶ اینچی با کیفیت FuuHD استفاده کرده است که این انتخاب با توجه رده کاربری آن قابل پیش بینی بوده و به لطف استفاده از فناوری Super AMOLED تصاویری با کیفیت فوق العاده را به شما ارائه می کند. با توجه به اندازه صفحه نمایش و وضوح آن تراکم پیکسلی ۳۶۷ppi برای آن ایجاد می شود. اگر شما از این گوشی در زیر نور خورشید، تمامی اجزا کاملا خوانا بوده و شما روشنایی آن را می توانید تا ۴۰۰ نیت به صورت دستی تنظیم کنید. اگر بخواهیم این نمایشگر با بر اساس نسبت کنتراست نور خورشید بسنجیم عدد ۳٫۸۱۷ را دریافت می کنیم که در جدول پایین تر از S6 edge+ و Note5 و A7 (2016) قرار می گیرد که دلیل عمده آن بزرگ تر بودن صفحه نمایش است.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی آ9 - Samsung Galaxy A9 2016

عمر باتری:

برای شارژدهی و تامین انرژی مورد نیاز سخت افزار این کهکشان از یک باتری بزرگ با ظرفیت فوق العاده ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده است که با توجه به اندازه صفحه نمایش آن کاملا لازم و ضروری بود. البته وجود چیپست کم مصرف شرکت کوالکام با مدل ۶۵۲ نیز کافی بودن این مقدار ظرفیت برای باتری را تایید می کند. با آزمایش های انجام شده بر روی این اسمارت فون استقامت ۱۰۳ ساعت در حالت تک سیم کارت و ۹۷ ساعت را در حالت دو سیم کارته به ثبت رساند این در حالی است که گوشی S6 از همین شرکت ۷۳ ساعت را ثبت کرده است.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی آ9 - Samsung Galaxy A9 2016

دوربین:

Samsung Galaxy A9 (2016) دارای یک دوربین عالی و با کیفیت خوب در حد پرچمدار گذشته این شرکت با مدل گلکسی S6 است. در طراحی این گوشی از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با نسبت تصویر ۴: ۳ به جای ۱۶: ۹ تعبیه شده که دارای یک بنز با دیافراگم f / 1.9 بوده و از و تثبیت کننده نور تصویر بهره می بورد و همچنون S6 شما با دو ضربه به آسانی می توانید دوربین راه اندازی کنید. با توجه به اینکه دوربین A9 از رزولوشن کمتری نسبت به سایرین استفاده می کند به همین دلیل نور بیشتری در هر پیکسل جذب شده و شما می توانید عکس های روشن تری را ثبت کنید. چیپ ست اسنپ دراگون ۶۵۲ در سری ۶۰۰ اولین چیپستی است که از فیلمبرداری ۴K پشتیبانی می کند ولی سامسونگ در این دستگاه خود این امکان را برای دوربین قرار نداده و هم چنین شما در کیفیت ۱۰۸۰p به صورت ۶۰fps نمیتوانید تصویر برداری کنید.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی آ9 - Samsung Galaxy A9 2016

ویژگی های کلیدی گوشی Galaxy A9 2016:

– استفاده مشترک از درگاه دوم برای قرار دادن سیمکارت یا کارت حافظه جانبی

قاب فلزی قرار گرفته در اطراف صفحه نمایش ۲٫۵D و محافظت از صفحه نمایش با Gorilla Glass 4

– صفحه نمایش فول اچ دی ۶ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۱۹۲۰x1080px تراکم ۳۶۷ppi

– ۴ هسته پردازنده Cortex-A72 در کنار ۴ هسته پردازنده Cortex-A53، رم ۳ گیگابایتی و پردازنده گرافیکی Adreno 510

– چیپست Snapdragon 652 (همچنین با چیپ ست Exynos در دسترس است)

– اندروید ۵٫۱ لالی پاپ با رابط کاربری TouchWiz

– دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱/۹٫ ضبط ویدیوی ۱۰۸۰p و دوربین ثانویه ۸ مگاپیکسلی

– دارای حافظه ۳۲ گیگابایتی (۲۴ گیگابایت در دسترس) قابل افزایش با کارت حافظه جانبی

– دارای فناوری های LTE Cat. 4 150Mbps, Wi-Fi a/b/g/n/ac, GPS, GLONASS, Bluetooth 4.1, ANT+, NFC, FM Radio

– باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی

نقاط ضعف گوشی Galaxy A9 2016:

– عدم فیلمبرداری ۴K یا ۱۰۸۰p@60fps

– عدم وجود MHL (ولی USB OTG پشتیبانی می شود)

– عدم وجود چراغ نوتیفیکیشن