مقدمه ای بر مشکلات تبلت ها و گوشی های چینی:

عوامل سایت اندرویدکده و همچنین سایت های مرجع همیشه به خریداران گوشی های هوشمند و تبلت ها توصیه می کنند که طرف جنس چینی نرفته و همیشه محصول خود را از برند معتبری مانند سامسونگ، سونی و… خریداری نمایند. قطعا شما هم این ضرب المثل معروف را شنیده اید که “هیچ گرانی بی حکمت نیست!” این ضرب المثل در این موضوع هم کاملا صدق می کند. وقتی شما یک محصول چینی می خرید یعنی خود را از بسیاری از امکانات که در برند های معتبر موجود است محروم می کنید. برای مثال هیچ وقت متوجه نخواهید شد که چرا دوستتان با Galaxy s7 یا Xperia Z5 خود نزدیک به ۱۰ ساعت مرورگری وب می کند و در نهایت ۱۰ درصد از شارژ گوشی اش نیز باقی می ماند اما شما با تبلت چینی خود که به قیمت یک مودم اینترنت ۲ آنتنه خریده اید و حتی اسم آن را نمی دانید، نهایتا می توانید ۲ ساعت کار مشابه را تحت شرایط یکسان انجام دهید!

آموزش تصویری رفع مشکل ارسال و دریافت فایل های apk از طریق بلوتوث در گوشی و تبلت های چینی

این تازه اول کار است وقتی چند ماه از تاریخ خریدتان بگذرد کاملا احساس می کنید که محصولتان دیگر آن کیفیت اولیه را ندارد و یا به زبان خودمانی تر مانند یک محصول یک بار مصرفشده است! برای مثال کافیست به کیفیت صفحه نمایش آن نگاهی بیندازید یا حساسیت تاچ آن را با روز اول مقایسه نمایید، آنجاست که تازه به حرف متخصصین این حوزه خواهید رسید و خیلی زود متوجه می شوید که دیگر پشیمانی سودی نخواهد داشت!

با وجود تمام حرف و حدیث هایی که در مورد این جنس های چینی مضحک بار ها و بار ها از زبان بسیاری از سایت های معتبر بیان شده باز هم کسانی هستند که به دلایل مختلف از جمله نداشتن بودجه کافی به سراغ خرید یک تبلت یا گوشی چینی می روند و با صرف هزینه ای بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان صاحب یک محصول چینی کاملا بی کیفیت می شوند. برخی از افراد هم هستند که می خواهند برای کودک دل بندشان تبلت بخرند و حقیقتا اصلا دوست ندارند هزینه زیادی را صرف آن نمایند. این دسته از افراد نیز به سراغ خرید تبلت های چینی رفته و با مشکلات آن دیر یا زود دست و پنجه نرم خواهند کرد. به هر حال به قول معروف خربزه خورده اید و باید پای لرز آن بنشینید.

آموزش تصویری رفع مشکل ارسال و دریافت فایل های apk از طریق بلوتوث در گوشی و تبلت های چینی

مشکلاتی را که در بالا ذکر کردیم به هیچ عنوان نمی توان حل کرد اما مسائل دیگری نیز هستند که تا حدودی می توان آن ها را مرتفع ساخت. یکی از مشکلات نرم افزاری موجود در سیستم عامل این محصولات چینی عدم توانایی در ارسال و دریافت فایل های APK می باشد که دلایل خاص خود را دارد و اصلا نمی خواهیم به آن دامن بزنیم.

شرح مشکل مورد بحث:

تا زمانی که بخواهید فایل های موسیقی، فیلم و… را از طریق بلوتوث با دستگاه های چینی دریافت و یا ارسال نمایید، همه چیز خوب به نظر می رسد اما مشکل از آنجایی شروع می شود که سعی می کنید فایل یک بازی و یا برنامه اندرویدی که با پسوند APK می باشد را ارسال نمایید. در چنین شرایطی با پیغام unsuccessfully مواجه خواهید شد که احتمالا پس از چند بار تلاش مجدد کاخ آرزوهایتان را فرو خواهد ریخت. در چنین شرایطی چند گزینه مختلف برای انتخاب پیش رو خواهید داشت:

۱- قید بازی و اپلیکیشن را بزنید که این کار اصلا عقلانی نیست!

۲- بازی و برنامه های مورد علاقه خود را از گوگل پلی دانلود نمایید که این کار هم محدودیت های خاص خود را دارد و قطعا با مشکل مواجه خواهید شد.

۳- از برنامه های دریافت و ارسال فایل از طریق wifi استفاده نمایید که خوب برای این کار هم باید برنامه مورد نظر را داشته باشید که باز هم این خودش یک مشکل دیگر است!

۴- سعی کنید با ایجاد تغییراتی در فایل APK مورد نظر، به نوعی سر سیستم عامل را کلاه گذاشته و به قول معروف آن را دور بزنید.

پیشنهاد ما به شما انتخاب گزینه چهارم می باشد که مرحله به مرحله آن را توضیح خواهیم داد و در پایان کار به شرط انجام درست مراحل مشکل شما ۱۰۰ درصد حل خواهد شد.

راه حل مقطعی حل مشکل:

برای اینکه بتوانید فایل های APK را ارسال و یا دریافت نمایید باید تغییراتی در آن ایجاد کرده و یا به عبارتی پسوند آن فایل را عوض کنید تا بتوانید سیستم عامل را دور بزنید و بدون هیچ گونه دردسری اینگونه فایل ها را ارسال و یا دریافت نمایید. روشی که در ادامه توضیح خواهیم داد برای تمامی گوشی ها و تبلت های چینی کاربرد دارد و حتی اگر گیرنده و فرستنده هر دو چینی باشند باز هم مشکلی وجود نخواهد داشت.

مراحل حل مشکل:

– پیش نیاز:

۱- ابتدا باید از فایل منیجری استفاده نمایید که قابلیت نمایش پسوند فایل ها را داشته باشد. پیشنهاد ما استفاده از ES file explorer است که یکی از قدرتمندترین فایل منیجر های اندروید بوده و می توانید از داخل سایت جدیدترین نسخه آن را دانلود نمایید.

۲- شناخت پسوند فایل ها

مورد اول که نیازی به توضیح ندارد اما اگر نمی دانید که منظور از پسوند فایل چیست بند پایین را مطالعه فرمایید و یا در صورت عدم نیاز به بند بعدی مراجعه فرمایید.

منظور ما از پسوند در واقع فرمت آن فایل می باشد که توسط سیستم عامل شناخته می شود. مثلا اکثر فایل های موسیقی با پسوند mp3 همراه هستند و یا فایل های نصبی ویندوز پسوند exe دارند. این پسوند ها معمولا توسط سیستم عامل ویندوز به شما نشان داده نمی شوند و شما فقط نام فایل را مشاهده می کنید که البته می توانید با فعال کردن گزینه File name extensions پسوند فایل ها را نیز مشاهده فرمایید. پسوند ها پس از نام فایل نوشته می شوند به این صورت که ابتدا کاراکتر “.” نوشته شده و سپس فرمت فایل نوشته خواهد شد. برای مثال اگر یک فایل صوتی با نام test داشته باشیم، نام کامل آن با پسوند به صورت test.mp3 خواهد بود. پسوند فایل های نصبی اندروید نیز با نام APK شناخته شده و به همان شیوه ای که ذکر شد پس از نام فایل نوشته می شود.

– شروع مراحل کار:

حالا که پیش نیاز ها را فراهم کردید زمان آن رسیده است که وارد مراحل اصلی انجام کار شده و مشکل خود را حل نمایید. (در اینجا شرایطی در نظر گرفته شده که تبلت یا گوشی چینی شما گیرنده فایل نصبی است اما اگر فرستنده هم باشید مراحل به همین شکل خواهد بود)

۱- ابتدا وارد برنامه ES file explorer شده و فایل نصبی که می خواهید ارسال کنید را پیدا نمایید. (در اینجا ما به عنوان نمونه از فایل نصبی خود اپلیکیشن ES file explorer استفاده می کنیم اما شما می توانید از هر فایلی که می خواهید استفاده نمایید.)

آموزش تصویری رفع مشکل ارسال و دریافت فایل های apk از طریق بلوتوث در گوشی و تبلت های چینی

۲- دست خود را روی فایل نگه داشته و سپس از پنجره پایین گزینه rename را انتخاب نمایید.

۳- حالا تفاوتی نمی کند که نام فایل شما چیست، به هر حال در آخر نام آن به .apk ختم می شود که شما می بایست پسوند apk را حذف کرده و از پسوند دیگری استفاده نمایید. پیشنهاد ما این است که apk را پاک کنید و به جای آن mp3 را جایگزین نمایید. (تصویر پایین)

آموزش تصویری رفع مشکل ارسال و دریافت فایل های apk از طریق بلوتوث در گوشی و تبلت های چینی

۴- حالا شما یک فایل موسیقی در اختیار دارید که به راحتی می توانید آن را از طریق بلوتوث ارسال نمایید. (تصویر پایین)

آموزش تصویری رفع مشکل ارسال و دریافت فایل های apk از طریق بلوتوث در گوشی و تبلت های چینی

۵- پس از ارسال فایل در گوشی و یا تبلت گیرنده به فایل منیجر ES file explorer مراجعه کرده و فایل نصبی دریافت شده را پیدا نمایید.

۶- حالا دست خود را روی آن نگه داشته و گزینه rename را انتخاب نمایید.

۷- سپس پسوند آن را که mp3 می باشد حذف کرده و apk را جایگزین نمایید.

۸- حالا یک فایل نصبی با قابلیت نصب در سیستم عامل اندروید در اختیار دارید که می توانید به سادگی از آن استفاده نمایید. (تصویر پایین)

آموزش تصویری رفع مشکل ارسال و دریافت فایل های apk از طریق بلوتوث در گوشی و تبلت های چینی

لطفا دقت کنید که این یک راه حل کلی نیست و هر بار که می خواهید فایل نصبی را ارسال نمایید باید مراحل فوق را طی کرده و چاره دیگری نیز نخواهید داشت.

آموزش ما به پایان رسید؛ از ارسال و دریافت فایل در گوشی و یا تبلت چینی خود از طریق بلوتوث لذت ببرید!