عناوین سبک پازل همیشه طرفداران خاص خود را دارند و اگر گیم پلی متفاوتی نیز چاشنی بازی شده باشد، قطعا مورد استقبال خوبی واقع می شوند. Dots & Co نیز یکی از همین دسته بازی ها می باشد که با توجه به گیم پلی متفاوت و جذابی که دارد توانسته است در عرض ۲۴ ساعت بیش از ۱۰۰ هزار بار دانلود را تجربه کند! این عنوان که توسط Playdots پا به عرصه وجود گذاشته موفق به کسب امتیاز ۴٫۴ از ۵ شده که در واقع امتیاز خوبی ارزیابی می شود و با توجه به شرکت بیش از ۵ هزار نفر در ثبت این امتیاز کاملا قابل اتکا می باشد!

گیم پلی بازی:

گیم پلی بازی Dots & Co کاملا ساده و در عین حال چالشی، جذاب و دوست داشتنی است. بازی حول محور همان “نقطه خط” خودمان که با همه گیر شدن گوشی های هوشمند منسوخ شد، می چرخد فقط این بار کمی چاشنی رنگ به آن افزوده شده است تا جذابیت آن دو چندان گردد. البته پیش برد بازی نیز با نقطه خط سنتی ما کمی متفاوت است، این بار قرار نیست کسی رقیب شما باشد و قرار هم نیست ۴ دیواری درست کنید تا امتیاز بگیرید! بلکه در این بازی فقط با بهم وصل کردن نقطه هایی که هم رنگ هستند امتیاز دریافت خواهید کرد. حالا در هر مرحله به شما ماموریتی داده می شود، برای مثال بازی از شما می خواهد که ۶ نقطه قرمز را بهم وصل کنید و هر چقدر این کار را با حرکت های کمتری انجام دهید امتیاز بیشتری دریافت خواهید نمود. برای درک بهتر این موضوع می توان به مرحله ای از مراحل ابتدایی بازی اشاره کرد که در آن از شما درخواست می شود ۱۲ نقطه بنفش را بهم وصل کنید، حالا این شما هستید که می توانید با تیزبینی و دقت زیاد ۷ نقطه را با یک حرکت بهم وصل کنید و در حرکت بعدی نیز با بهم وصل کردن ۵ نقطه دیگر برنده مرحله شوید یا کمی بی دقت باشید و این کار را در ۵-۶ مرحله انجام دهید.

پیشبرد مراحل بازی:

مراحل ابتدایی بازی بیشتر سبک آموزشی دارد تا شما را با ویژگی های بازی آشنا کند. مثلا در مرحله سوم به شما آموزش داده می شود که اگر بتوانید با ۴ نقطه همرنگ یک مربع درست کنید و انتهای مربع را نیر به ابتدای آن وصل کنید، تمام نقاط همرنگ مربع که در آن صفحه موجود هستند به یک باره از بین خواهند رفت و به شما چند برابر امتیاز بیشتر تعلق خواهد گرفت.

هر چقدر در بازی پیشروی می کنید، مراحل سخت تر و در عین حال جذاب تر می شوند. در منو بازی تمامی ۱۵۵ مرحله بازی به شکل دایره می باشند اما مرحله هایی هم هستند که شکل مثلثی دارند. در اینگونه مراحل در کنار دایره های رنگی رنگی بازی، مثلث های رنگی هم وجود دارند که با بهم وصل کردن تعداد مشخصی از آن ها و پر شدن نوار مخصوص آن، طیف خاصی از دایره های موجود در آن صفحه از بین رفته و برای شما چند برابر امتیاز بیشتر به همراه خواهند داشت. تعداد حرکت هایی که شما در هر مرحله می توانید انجام دهید محدود است و البته بعید هم است که به بیشتر از آن احتیاج پیدا کنید. اما بدیهی است که هر چقدر مراحل را با تعداد حرکت کمتری به پایان برسانید امتیاز بیشتری کسب می کنید و شانس شما برای دریافت ۳ ستاره از آن مرحله بیشتر خواهد شد.

بازی از سیستم نام آشنای محدودیت ورود به مراحل که مدتی است در برخی از بازی ها استفاده می شود نیز بهره می برد. به این صورت که شما در ابتدا بازی نوار مخصوص انرژی دارید که عدد ۱۵ را نشان می دهد و برای ورود به هر مرحله باید ۳ عدد انرژی مصرف کنید. البته زیاد نگران نباشید چراکه اگر مرحله را با ۳ ستاره به پایان برسانید، نوار انرژی تان دوباره پر خواهد شد.

جمع بندی:

گیم پلی بازی بسیار روان، صداگذاری عالی و گرافیک آن نیز قابل قبول می باشد. به تمامی این موارد اگر حجم کم زیر ۵۰ مگابایت را اضافه کنید، متوجه ارزشمندی بازی خواهید شد. همچنین لازم به ذکر است که بازی کاملا رایگان می باشد اما برای استفاده از برخی المان ها یا خرید انرژی باید هزینه متقبل شوید که البته به آن ها نیاز مبرم پیدا نخواهید کرد.