امروزه دیگر می توان گفت که تقریبا هیچ کسی نیست که گوشی هوشمند، فبلت و یا حتی تبلت مبتنی بر سیستم عامل اندروید داشته باشد و بازی های خوش نامی همچون Real racing 3 و یا asphalt 8 را به جا نیاورد! بازی هایی با گرافیک بالا و جذاب در سبک ریسینگ که البته حجم زیادی از گوشی شما را نیز هم اشغال خواهند کرد. در میان این بازی های بی شاخ و دم، عناوین کم حجمی هم هستند که به گرافیک پایین قناعت کرده اند تا حجم کمی را اشغال کنند و هر کاربری با هر گجتی بتواند آن ها را اجرا نماید. این مدل بازی ها حتی گاهی اوقات از بازی های پرحجم و سنگین هم پیشی میگیرند و چند برابر طرفداران بیشتری را به خود اختصاص می دهند. Speed Racing Ultimate 3 نیز یکی از همین دست بازی ها می باشد که در سبک ریسینگ بوده و توسط تیم بازی سازی Dream-Up روانه گوگل پلی شده است. این عنوان تا کنون استقبال خوبی را به خود دیده و نزدیک به ۱۰ میلیون بار دانلود را تجربه نموده است. همچنین Speed Racing Ultimate موفق به کسب امتیاز ۴٫۱ از ۵ شده که قابل قبول بوده و با توجه به تعداد بالای ۱۰۰ هزار نفری که در ثبت این امتیاز نقش داشته اند، کاملا قابل اعتماد می باشد!

گیم پلی و کنترلر بازی بسیار ساده، روان و سلیس می باشد. شما با ماشین بسیار جذاب خود که در نگاه اول شیفته آن خواهید شد وارد مسابقه می شوید و با لمس صفحه نمایش سرعت آن را کنترل می کنید و همچنین برای کنترل فرمان ماشین مانند بسیاری از بازی های ریسینگ دیگر باید گوشی را تکان دهید! گرافیک بازی شاید چندان چنگی به دل نزند اما با توجه به حجم بسیار کم ۴۹ مگابایت بازی، بسیار خوب ارزیابی شده و اگر توقعتان زیاد نباشد نا امیدتان نخواهد کرد. در ۴ بخش اول بازی برخورد با موانع و ماشین های دیگر فقط سرعتتان را کم می کند و ظاهرا هیچ آسیبی را به ماشینتان وارد نخواهد کرد پس انتظار روبرو شدن با صحنه هایی همانند پرواز ماشین را نداشته باشید! اما در بخش پنجم بازی جریان کمی متفاوت است، در این بخش اگر ماشین خود را به ماشین های دیگر بزنید، چیزی جز ۴ چرخ از رقیبانتان باقی نخواهد ماند!

این عنوان دارای ۶ بخش مجزا یعنی: Career, Discover, Duel, Time attack, Fight و Gymkhana می باشد که ۵ بخش اول بازی هر کدام دارای ۲۰ مرحله مجزا می باشند و نهایتا پرونده بازی با ۱۰۰ مرحله بسته می شود!

در بخش اول و دوم بازی یعنی Career و Discover شما با چندین بازیکن دیگر رقابت خواهید کرد و همه چیز کاملا شفاف و واضخ است. در بخش سوم بازی یعنی Duel شما فقط یک رقیب دارید که پا به پای شما مسابقه خواهد داد و هرگز کوتاه نخواهد آمد. در بخش چهارم یعنی Time attack شما باید مسیری را از نقطه A به نقطه B رانندگی کنید و بهتر است بدانید که هر چقدر این کار را در زمان کمتری انجام دهید رکورد بهتری به نامتان ثبت خواهد شد. در بخش پنجم یعنی Fight نیز همه چیز مانند بخش اول و دوم می باشد با این تفاوت که در این بخش شما می توانید ماشین های رقیب را بار ها و بار ها از بین ببرید به طوری که فقط ۴ چرخ از آن ها باقی بماند!

اما در بخش ششم چی می گذرد؟ این بخش در واقع یک مدرسه رانندگی است. در این بخش شما با سرعت هر چه تمام تر از روی موانع پرش می کنید، میان علائم ویراج می دهید و از داخل فضا های کوچک که فقط به اندازه یک ماشین فضا دارد، عبور می کنید. با انجام این کار مهارتتان در رانندگی بهتر خواهد شد و می توانید تمامی مراحل را یکی پس از دیگری با موفقیت پشت سر بگذارید!