تشخیص دیتا مناسب بازی شاید برای خیلی از کاربران یک شوخی باشد ولی تمامی کاربران سیستم عامل اندروید در یک سطح نبوده و افراد زیادی هستند که فقط در موقع نیاز به دنبال فهمیدن نوع پردازنده گرافیکی گوشی هوشمند خود می روند و به محض انتشار بازی های با گرافیک بالا دچار سردرگمی در دانلود دیتا مناسب به دستگاه خود می شوند، از این رو بر آن داشتیم که آموزش تشخیص دیتا مناسب بازی برای پردازنده دستگاه های اندرویدی را بر روی سایت قرار دهیم. با اندرویدکده همراه باشید.

گوشی های هوشمند ساخته شده توسط کمپانی های گوناگون از یک سخت افزار ثابت استفاده نمیکنند و کمپانی های سازنده با توجه به نوع کاربری گوشی هوشمند تولید شده از چیپست های گرافیک مختلف استفاده میکنند.از این رو شرکت های تولید بازی برای بازی های سنگین و با گرافیک بالای خود برای هر پردازنده یک فایل دیتا اختصاصی آماده میکنند که حتما در بازی هایی مثل Real Racing 3Need for Speed No Limits و غیره متوجه این موضوع شده اید که فایل های دیتا در ۴ نوع Mali – Adreno – PowerVR – Tegra برای دسترسی کاربران قرار داده میشوند.

در این آموزش شما با استفاده از ۲ روش مطرح شده به راحتی میتوانید پردازنده گرافیک گوشی را تشخیص داده و دیتا مناسب بازی را برای آن دانلود کنید.

روش اول : اپلیکیشن CPU-Z

شما در این روش آفلاین ابتدا باید نرم افزار را دانلود کرده و بر روی گوشی و یا تبلت خود نصب کنید که برای اینکار میتوانید به پست دانلود برنامه نمایش مشخصات سخت افزار CPU-Z اندروید از سایت مراجعه کنید.

نرم افزار را نصب کرده و اجرا کنید با رفتن به اولین تب (SOC) و از نهمین سطر ارائه اطلاعات یعنی قسمت GPU Render نوع پردازنده گوشی خود را بخوانید.

تصویر زیر مربوط به گوشی Samsung Galaxy S6 بوده و همانگونه که مشخص شده است پردازنده این گوشی هوشمند Mali میباشد.

آموزش تشخیص دیتا مناسب بازی برای پردازنده دستگاه اندروید

تصویر زیر مربوط به گوشی Sony Xperia Z3 بوده و همانگونه که مشخص شده است پردازنده این گوشی هوشمند Adreno میباشد.

آموزش تشخیص دیتا مناسب بازی برای پردازنده دستگاه اندروید

تصویر زیر مربوط به گوشی نکسوز ۷ بوده و همانگونه که مشخص شده است پردازنده این گوشی هوشمند Adreno میباشد.

آموزش تشخیص دیتا مناسب بازی برای پردازنده دستگاه اندروید

روش دوم : سایت gsmarena.com

این روش آنلاین بوده و به اینترنت نیاز است. البته به همین دلیل نیز بسیار سریع است. در این روش خیلی ساده به سایت gsmarena.com مراجعه کرده و از قسمت بالایی سایت مدل گوشی خود را جستجو کرده و وارد صفحه مشخصات شوید و از قسمت Platform و GPU نوع پردازنده گوشی خود را بخوانید.

البته ناگفته نماند که شما میتوانید از سایت های دیگر مثل وبسایت mobile.ir نیز این اطلاعات را با زبان فارسی دریافت کنید.

مثال) برای آشنایی تصویری ما این کار را برای چهار پرچم دار شرکت های الجی سونی هواوی اچ تی سی انجام دادیم که گوشی های Sony Xperia Z5 – LG G4 – htc One M9 – Huawei P8 به ترتیب از پردازنده های Adreno – Adreno – Adreno – Adreno – Mail استفاده میکنند.

آموزش تشخیص دیتا مناسب بازی برای پردازنده دستگاه اندروید آموزش تشخیص دیتا مناسب بازی برای پردازنده دستگاه اندروید آموزش تشخیص دیتا مناسب بازی برای پردازنده دستگاه اندروید آموزش تشخیص دیتا مناسب بازی برای پردازنده دستگاه اندروید