رام خاورمیانه با پشتیبانی از زبان شیرین فارسی

شرکت سونی پس از عرضه سری Z از گوشی های تولید خود، توانست بخشی از محبوبیت بر باد رفته خود را به جای اول خود برگرداند. سونی برای بدست آوردن جایگاه چند سال پیش خود نکات بسیار مهمی را در تولید گوشی های هوشمند به کار گرفت تا بهترین نتیجه حاصل شود.یکی از آن نکات پشتیانی نرم افزاری است که این روز ها مورد توجه خریداران واقع شده است.سونی در همین راستا آپدیت اندروید ۵٫۰٫۲ را برای Xperia Z منتشر کرده است.شما کاربران همیشگی اندرویدکده می توانید رام رسمی اندروید ۵٫۰٫۲ برای Xperia Z نسخه C6603 را در ادامه مطلب همین پست دانلود نمایید.


پیش نیاز:

۱) رام مورد نظر و مناسب با گوشی خود را دانلود نمایید.

۲) جدیدترین نسخه برنامه فلش تولز را از لینک مقابل دریافت نمایید. “دانلود برنامه Flashtool

۳) تهیه بک آپ با استفاده از برنامه Helium Premium – “دانلود برنامه Helium Premium

آموزش نصب:

۱) ابتدا جدیدترین نسخه برنامه فلش تولز را دانلود و نصب نمایید.سپس به محل نصب برنامه (به صورت پیش فرض C:/Flashtool) رفته و وارد پوشه Drivers شوید.پس از نصب محتویات این پوشه وارد برنامه فلش تولز شده و در همان مرحله اول از لیست موجود گوشی خود را پیدا کرده و پس از انتخاب آن، تیک گزینه های Fastboot و Flashmod Drivers را فعال نمایید و سپس بر روی دکمه Install کلیک کنید.

۲) به آدرس C:\Flashtool\firmwares رفته و رام را که دارای پسوند ftf می باشد در این پوشه کپی کنید.

۳) به نرم افزار Flashtool برگردید و سپس در کادر بالایی بر روی گزینه اول از سمت چپ (رعد و برق) کلیک کنید و در پنجره باز شده گزینه Flashmode را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه OK کلیک کنید.

۴) پس از انتخاب گزینه Save Log به مرحله بعد انتقال می یابید.در این مرحله باید آدرس رامی که در پوشه firmwares ذخیره کرده اید را به برنامه فلش تولز بدهید.

۵) پس از انتخاب رام مورد نظر در کادر سمت راست، تیک گزینه های Wipe data، Wipe cache و Wipe apps log را فعال نمایید؛ سپس بر روی گزینه OK کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید. (دقت کنید که با انتخاب این گزینه ها تمام اطلاعات گوشی شما پاک می شود)

۶) در این مرحله باید گوشی خود را خاموش کنید سپس در حالی که کلید ولوم پایین را نگاه داشته اید، آن را به کامپیوتر متصل نمایید. حالا همانطور کلید ولوم پایین را نگه دارید تا یک نوار سبز رنگ در برنامه فلش تولز پر شود.

۷) پس از پر شدن این نوار کلید ولوم را رها کنید و منتظر بمانید تا رام به صورت کامل نصب شود. (نصب رام چند دقیقه بیشتر زمان نمی برد.)

۸) پس از نمایش عبارت Falshing Finished در برنامه فلش تولز گوشی خود را از کامپیوتر جدا کنید و آن را روشن نمایید.دقت کنید که بوت اولیه ممکن است چند دقیقه زمان ببرد پس نگران نباشید و اجازه دهید که گوشی به صورت کامل بوت شود.

مراحل نصب به پایان رسید و هم اکنون می توانید از رام مورد نظر بر روی گوشی خود لذت ببرید.

در پایان به چند نکته زیر دقت فرمایید:

نکته ۱: در هنگام نصب رام هیچ گاه گوشی را از کامپیوتر جدا نکنید چراکه امکان دارد گوشی شما دچار مشکل شود.
نکته ۲: دقت کنید که پس از نصب رام، تمامی اطلاعات گوشی به صورت کامل پاک می شوند پس بهتر است از اطلاعات خود بک آپ بگیرید.
نکته ۳: پس از اتمام مراحل نصب بهتر است یک بار گوشی خود را ریست نمایید تا مشکلی پیش نیاید.
نکته ۴: فایل رام باید با پسوند ftf باشد تا توسط برنامه فلش تولز شناسایی شود، به همین منظور فایل رام دانلود شده را از حالت زیپ خارج کنید و سپس از فایل اکسترکت شده که با پسوند ftf می باشد استفاده نمایید.