Empires and Allies ، بازی بسیار هیجان انگیز و در سبک اکشن می باشد. این آخرین بازی از کمپانی Zynga یکی از بهترین توسعه دهندگان بازی های اندرویدی، است. قبلا کمپانی Zynga بازی را درفیس بوک منتشر کرده بود و درحال حاضر آن را برای گوشی های اندروید و ios منتشر کرده است. اگرچه اسمشان یکی است اما هر دو تفاوت های قابل توجه ای دارند. یکی از بیشترین تفاوت های اخیر تصویرسازی آنهاست . ورژن موبایل از تصویرسازی واقع گرایانه تری استفاده می کند، در حالی که نسخه فیس بوک از نمای کارتونی استفاده می کند.

بازی Empires and Allies توسط تیم توسعه دهنده به رهبری Mark Skygs که معاون کمپانی Zynga است، توسعه داده شده است. پیش از این ، او یک سری از محبوب ترین بازی ها مثل Farmville را ساخته است و قبل  از پیوستنش به Zynga در سال ۲۰۰۸، او در یک تیم که یک بازی بسیار معروف RTS برای کامپیوترهای خانگی، کنسول ها و Lord of the Rings: Battle for Middle-earth را توسعه داده بود، کار می کرد.

آخرین نسخه موبایل بازی امپراطوری و متفقین قصد دارد تا جوهر اصلی بازی (استراتژی زمان واقعی) سنتی  و به طور خاص که برای تبلت ها و تلفن های هوشمند فرموله سازی شده است ، را برگرداند. در این بازی ، بازیکنان باید یک ارتش قدرتمند که اعم از آماده سازی نیروی نظامی، تانک ها، هلیکوپتر ها و هواپیماهای جنگنده و طیف گسترده ای از سلاح است را بسازند.

برای تقویت دفاع و واحد حمله به این اتحاد بپیوندید.

جهان را از GRA که یک سازمان تروریستی شیطانی است نجات دهید و از نیروهای خود در برابر بازیکنان دیگر دفاع کنید.