با پشتیبانی از زبان شیرین فارسی

همانطور که می دانید این روز ها یکی از مهمترین فاکتور های خرید گوشی هوشمند، پشتیبانی نرم افزاری شرکت سازنده می باشد. شرکت سونی هم با درک این موضوع سعی کرده است که پشتیبانی خوبی از گوشی های Xperia به عمل بیاورد و تا مدتی گوشی های هوشمند ساخت خود را دستخوش آپدیت های مختلف قرار دهد. در همین راستا سونی آپدیت اندروید ۴٫۴٫۴ را برای Xperia M2 منتشر کرده است که شما این رام رسمی را می توانید در ادامه مطلب همین پست دانلود نمایید.

پیش نیاز:

دریافت رام

دریافت درایور در صورت عدم شناسایی گوشی توسط برنامه فلش تولز

آموزش نصب:

۱)ابتدا جدیدترین نسخه برنامه فلش تولز را دانلود و نصب نمایید.سپس به محل نصب برنامه (به صورت پیش فرض C:/Flashtool) رفته و وارد پوشه Drivers شوید.پس از نصب محتویات این پوشه وارد برنامه فلش تولز شده و در همان مرحله اول از لیست موجود گوشی خود را پیدا کرده و پس از انتخاب آن، تیک گزینه های Fastboot و Flashmod Drivers را فعال نمایید و سپس بر روی دکمه Install کلیک کنید.
۲)حال به آدرس C:\Flashtool\firmwares رفته و رام را که دارای پسوند ftf می باشد در این پوشه کپی کنید.
۳)هم اکنون به نرم افزار Odin برگردید و سپس در کادر بالایی بر روی گزینه اول از سمت چپ (رعد و برق) کلیک کنید و در پنجره باز شده گزینه Flashmode را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه OK کلیک کنید.
۴)پس از انتخاب گزینه Save Log به مرحله بعد انتقال می یابید.در این مرحله باید آدرس رامی که در پوشه firmwares ذخیره کرده اید را به برنامه فلش تولز بدهید.
۵)پس از انتخاب رام مورد نظر در کادر سمت راست، تیک گزینه های Wipe data، Wipe cache و Wipe apps log را فعال نمایید؛ سپس بر روی گزینه OK کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.
۶)در این مرحله باید گوشی خود را خاموش کنید سپس در حالی که کلید ولوم پایین را نگه داشته اید، آن را به کامپیوتر متصل نمایید.حالا همانطور کلید ولوم پایین را نگه دارید تا یک نوار سبز رنگ در برنامه فلش تولز پر شود.
۷)پس از پر شدن این نوار کلید ولوم را رها کنید و منتظر بمانید تا رام به صورت کامل نصب شود.(نصب رام چند دقیقه بیشتر زمان نمی برد.)
۸)پس از نمایش عبارت Falshing Finished در برنامه فلش تولز گوشی خود را از کامپیوتر جدا کنید و آن را روشن نمایید.دقت کنید که بوت اولیه ممکن است چند دقیقه زمان ببرد پس نگران نباشید و اجازه دهید که گوشی به صورت کامل بوت شود.
مراحل نصب به پایان رسید و هم اکنون می توانید از رام مورد نظر بر روی گوشی خود لذت ببرید.
در پایان به چند نکته زیر دقت فرمایید:
نکته۱: در هنگام نصب رام هیچ گاه گوشی را از کامپیوتر جدا نکنید چراکه امکان دارد گوشی شما دچار مشکل شود.
نکته۲: دقت کنید که پس از نصب رام، تمامی اطلاعات گوشی به صورت کامل پاک می شوند پس بهتر است از اطلاعات خود بک آپ بگیرید.
نکته۳: پس از اتمام مراحل نصب بهتر است یک بار گوشی خود را ریست نمایید تا مشکلی پیش نیاید.

“آموزش تصویری به زودی”