احتمالا شما هم روزگاری را به یاد دارید که تنها دو برند محبوب “سونی اریکسون” و “نوکیا” در بازار ایران حضور داشتند و تفاوت مدل های مختلف گوشی های همراه نیز از لحاظ مشخصات فنی، تنها در میزان آنتن دهی، قابلیت پخش موسیقی و موارد دیگری از این دست خلاصه می شد. شاید آن موقع ها هیچکس فکرش را نمی کرد روزی برسد که گوشی های هوشمند پا به عرصه حضور بگذارند و آنقدر نزد مردم محبوب گردند که سالیانه میلیارد ها مدل مختلف از آن ها به فروش برسد.

اندرویدکده مگ: راهنمای خرید بهترین گوشی های اندرویدی پرچمدار بازار - مهر ماه 95

شاید در همین چند سال اخیر با توجه به بازار محدود ایران خرید یک گوشی همراه کار چندان سختی نبود اما با رشد محبوبیت گوشی های هوشمند و همه گیر شدن اینگونه مدل ها کار دشوارتر گشت تا جایی که هم اکنون حتی در صورت محدود بودن بودجه خود باز هم با ده ها مدل مختلف گوشی هوشمند روبرو خواهید شد که حسابی ذهنتان را درگیر خواهد کرد.

ما در این سری از مقاله های اندرویدکده مگ که به صورت مرتب و در سه دسته بندی مختلف “پرچمدار، میان رده و پایین رده” منتشر می شود، سعی می کنیم بهترین گوشی های موجود در بازار را معرفی کنیم و مسیر شما را در جهت خرید بهترین گوشی هوشمند دنیا (در بازه قیمتی خود) هموارتر گردانیم.

نکاتی که باید در مورد خرید گوشی های پرچمدار بدانید

– گوشی های پرچمدار معمولا بازه قیمتی متنوعی دارند و از ۱/۳۰۰/۰۰۰ تومان تا بالای ۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان متغیر هستند.

– گوشی های پرچمدار معمولا در بخش صفحه نمایش، دوربین و طراحی ظاهری تفاوت های واضحی با یکدیگر دارند.

– در خرید گوشی های پرچمدار هرگز ذهن خود را (مگر در مواردی خاص) به سخت افزار معطوف نکنید چراکه تمامی پرچمدار های موجود در بازار از بهترین و قدرتمند ترین پردازنده های موبایل بهره می برند که هیچ گاه شما را در تنگنا قرار نداده و بهترین بازدهی را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

– وقتی شما یک گوشی چند میلیونی می خرید قطعا باید از ارگونومی و طراحی دستگاه نیز لذت ببرید. پس ابتدا ظاهر گوشی را بپسندید و در صورت امکان آن را در دست بگیرید و سپس آن را در لیست انتخاب خود قرار دهید.

– گوشی های پرچمدار معمولا صفحه نمایش ۵ اینچی دارند که کاملا سایز مناسبی ارزیابی می شود و به اصطلاح خوش دست می باشد اما گوشی های ۵٫۵ یا حتی ۶ اینچی، فبلت نام می گیرند و به راحتی در جیب جای نخواهند گرفت! پس در انتخاب خود به سایز صفحه نمایش نیز دقت کنید که جزء اصلی ترین موارد انتخاب می باشد.

– در انتخاب گوشی هوشمند هرگز به اعداد و ارقام اعتماد نکنید که گاهی اوقات کاملا نا امیدتان خواهند کرد. برای مثال عدد مگاپیکسل بیشتر همیشه نمی تواند کیفیت بیشتری را نیز تضمین کند!

– گوشی های پرچمدار با توجه به قیمت های بالایی که دارند معمولا از کیفیت ساخت بالایی نیز برخورداند و در ساخت آن ها معمولا پلاستیک نقشی نداشته و از آلومینیوم استفاده می شود.

– در خرید یک گوشی هوشمند باتری نقش کلیدی را بازی می کند چراکه باتری ضعیف به معنی ۲ یا حتی ۳ بار نیاز به شارژر در طول روز می باشد که این مورد حسابی آزارتان خواهد داد.

نکاتی که اندرویدکده مگ برای تهیه این لیست در نظر گرفته است

– گوشی هایی که در لیست زیر به عنوان پرچمدار معرفی شده اند، گوشی های موجود در بازار ایران می باشند. برای مثال Xperia XZ به علت عدم حضور در بازار ایران در لیست زیر آورده نشده است!

– در لیست زیر ترتیب رعایت نشده است و بالاتر بودن یک گوشی در لیست به معنی بهتر بودن آن نیست.

– اندرویدکده مگ بهترین گوشی های پرچمدار را به شما معرفی می کند و در نهایت انتخاب را به عهده خود شما می گذارد.

– اختلاف قیمتی که در بین پرچمداران زیر مشاهده می کنید به علت بازار آشفته ایران می باشد لذا اگر از لحاظ بودجه محدودیتی ندارید، هرگز قیمت را در انتخاب به عنوان ملاک اصلی قرار ندهید.

– ممکن است در لیست زیر از یک کمپانی واحد، ۲ یا ۳ مدل مختلف گوشی پرچمدار معرفی شده باشد که قطعا جای تعجب نخواهد داشت!

– در لیست زیر تنها به گوشی های اندرویدی اکتفا شده است!

دقت کنید که: از همین ابتدا با هم قرار می گذاریم که به گوشی های با صفحه نمایش بزرگ تر از ۵٫۲ اینچ، فبلت بگوییم!

بهترین پرچمداران موجود در بازار ایران از دیدگاه اندرویدکده مگ


فبلت Samsung Galaxy Note 7 

اندرویدکده مگ: راهنمای خرید بهترین گوشی های اندرویدی پرچمدار بازار - مهر ماه 95

ابعاد: ۷٫۹ × ۷۳٫۹ × ۱۵۳٫۵ میلیمتر

وزن: ۱۶۹ گرم

پردازنده: ۸ هسته ای Exynos 8893 با فرکانس ۲٫۶ و ۱٫۶ گیگاهرتز

صفحه نمایش: ۵٫۷ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰

حافظه داخلی: ۶۴ گیگ

حافظه رم: ۴ گیگ

پردازنده گرافیکی: Mali-T880 MP12

دوربین اصلی: ۱۲ مگاپیکسل

دوربین دوم: ۵ مگاپیکسل

سیستم عامل: اندروید ۶٫۰٫۱

باتری: ۳۵۰۰ میلی آمپری

سایر امکانات: مجهز به اسکنر عنبیه چشم، مجهز به سنسور اثر انگشت، مجهز به سنسور ضربان قلب، مجهز به درگاه USB Type C، گواهینامه ip68

چند هفته قبل از اینکه سامسونگ از نسل ششم فبلت های سری Note خود پرده بردارد، گمانه زنی ها در مورد آن بالا گرفت. مدتی بعد سامسونگ با معرفی رسمی این فبلت به تمامی شایعات پیرامون آن خاتمه داد.

Galaxy Note 7 با رم ۴ گیگابایتی، پردازنده قدرتمند Exynos 8893، صفحه نمایش خیره کننده و همچنین سنسور عنبیه چشم یکی از برترین انتخاب های موجود در بازار می باشد که می تواند سال ها شما را همراهی کند. صفحه نمایش این فبلت اندرویدی بی شک پتانسیلش را دارد که جایگاه اول را در میان پرچمداران موجود تصاحب کند و افتخاری را در کارنامه سامسونگ به ثبت برساند.

نسخه های اولیه این فبلت محبوب متاسفانه با مشکلاتی روبرو بود که منجر به آتش گرفتن باتری می شد اما در نسخه های جدید از این مشکلات خبری نیست و می توانید با خیال راحت آن را در لیست خرید خود قرار دهید.


گوشی هوشمند Samsung Galaxy S7

اندرویدکده مگ: راهنمای خرید بهترین گوشی های اندرویدی پرچمدار بازار - مهر ماه 95

ابعاد: ۷٫۹ × ۶۹٫۶ × ۱۴۲٫۴ میلیمتر

وزن: ۱۵۲ گرم

پردازنده: ۸ هسته ای Exynos 8890 با فرکانس ۲٫۳ و ۱٫۶ گیگاهرتز

صفحه نمایش: ۵٫۱ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰

حافظه داخلی: ۳۲ و ۶۴ گیگ

حافظه رم: ۴ گیگ

پردازنده گرافیکی: Mali-T880 MP12

دوربین اصلی: ۱۲ مگاپیکسل

دوربین دوم: ۵ مگاپیکسل

سیستم عامل: اندروید ۶٫۰

باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپر

سایر امکانات: مجهز به سنسور اثر انگشت، مجهز به سنسور ضربان قلب، گواهینامه ip68

سامسونگ با معرفی Galaxy S6 برای همیشه با پلاستیک خداحافظی کرد و بالاخره نظر منتقدان را به سمت خود جلب کرد. سامسونگ با معرفی Galaxy S7 تمام تلاش خود را کرد تا علاوه بر بهبود سخت افزار، طراحی آن را نیز بهبود بخشد و به تکامل برساند. تکاملی که به عقیده ما سامسونگ در انجام آن کاملا موفق عمل کرده است.

Galaxy S7 با طراحی جذاب، صفحه نمایش خیره کنند، پردازنده قدرتمند، حافظه رم ۴ گیگابایتی و سنسور اثر انگشت همراه شده است که می تواند در لیست انتخاب شما قرار گیرد و ارزش بالای خود را به رخ رقیبان بکشد.


گوشی هوشمند Sony Xperia Z5 

اندرویدکده مگ: راهنمای خرید بهترین گوشی های اندرویدی پرچمدار بازار - مهر ماه 95

ابعاد: ۷٫۳ × ۷۲ × ۱۴۶ میلیمتر

وزن: ۱۵۴ گرم

پردازنده: ۸ هسته ای Snapdragon 810 با فرکانس۲ و ۱٫۵ گیگاهرتز

صفحه نمایش: ۵٫۲ اینچی IPS با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰

حافظه داخلی: ۳۲ گیگ

حافظه رم: ۳ گیگ

پردازنده گرافیکی: Adreno 430

دوربین اصلی: ۲۳ مگاپیکسل

دوربین دوم: ۵٫۱ مگاپیکسل

سیستم عامل: اندروید ۵٫۱٫۱

باتری: ۲۹۳۰ میلی آمپر

سایر امکانات: مجهز به سنسور اثر انگشت، گواهینامه ip68

سونی با معرفی Xperia Z5 و Xperia Z5 Premium تمام تلاش خود را کرد تا محبوبیت بر باد رفته شرکت خود را بازگرداند اما نتوانست موفق شود. با نوجه به این موضوع که فروش کم همیشه به معنی بی کیفیت بودن محصول نمی باشد، Xperia Z5 با دارا بودن امکانات مختلف، طراحی جذاب و کاربر پسند می تواند در لیست انتخاب شما قرار بگیرد و فکرتان را به خود مشغول کند.

شاید صفحه نمایش Xperia Z5 توانایی رقابت با Galaxy Note 7 را نداشته باشد اما در نوع خود کاملا جذاب و خیره کننده است و شما را کاملا راضی نگاه خواهد داشت. همچنین سنسور اثر انگشت این محصول در مقایسه با رقیبانی همچون Galaxy S7 و LG G5 نتنها جای گیری بهتری دارد بلکه سرعت عمل بیشتری را نیز از خود نشان می دهد که در این مورد باید به سونی آفرین گفت!


گوشی هوشمند Sony Xperia X

اندرویدکده مگ: راهنمای خرید بهترین گوشی های اندرویدی پرچمدار بازار - مهر ماه 95

ابعاد: ۷٫۹ × ۶۹٫۴ × ۱۴۲٫۷ میلیمتر

وزن: ۱۵۳ گرم

پردازنده: ۶ هسته ای Snapdragon 650 با فرکانس ۱٫۸ و ۱٫۴ گیگاهرتز

صفحه نمایش: ۵ اینچی IPS با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰

حافظه داخلی: ۳۲ و ۶۴ گیگ

حافظه رم: ۳ گیگ

پردازنده گرافیکی: Adreno ۵۱۰

دوربین اصلی: ۲۳ مگاپیکسل

دوربین دوم: ۱۳ مگاپیکسل

سیستم عامل: اندروید ۶٫۰

باتری: ۲۶۲۰ میلی آمپر

سایر امکانات: مجهز به سنسور اثر انگشت فوق سریع

از زمانی که سونی خداحافظی با سری Z گوشی های خود را زمزمه کرد، بسیاری از عاشقان این سری را در غم و اندوه فرو برد و موج عظیم انتقاد ها به سمت سونی سرازیر گشت. تا آن موقع شاید هیچ کس فکرش را نمی کرد سونی چه در سر دارد اما با معرفی سری X مشخص شد که این شرکت اصیل ژاپنی تصمیم به تغییر سیاست های کاری خود گرفته که به مذاق بسیاری از افراد نیز خوش آمده است.

Xperia X در بخش دوربین، طراحی و امکانات هیچ چیز از یک پرچمدار کم ندارد اما پردازنده Snapdragon 650 آن در مقابل بلند قامتانی مانند Note 7 حرف زیادی برای گفتن ندارد. با توجه به این موضوع که حتی پردازنده Snapdragon 650 نیز از پس تمامی پردازش های سنگین بر می آید تصمیم گرفتیم نام Xperia X را به عنوان پرچمدار وارد این لیست کنیم!

این گوشی هوشمند با ظاهری فوق العاده و صفحه نمایش ۲٫۵ بعدی خود شما را به شدت مجدوب خود خواهد کرد به طوری که حتی ممکن است شما را راضی کند تا قید Xperia Z5 را زده و در کنار Xperia X تیک آخر را بزنید!


فبلت LG G5

اندرویدکده مگ: راهنمای خرید بهترین گوشی های اندرویدی پرچمدار بازار - مهر ماه 95

ابعاد: ۷٫۷ × ۷۳٫۹ × ۱۴۹٫۴ میلیمتر

وزن: ۱۵۹ گرم

پردازنده: Snapdragon 820

صفحه نمایش: ۵٫۳ اینچی IPS با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰

حافظه داخلی: ۳۲ گیگ

حافظه رم: ۴ گیگ

پردازنده گرافیکی: Adreno ۵۳۰

دوربین اصلی: ۲ گانه ۱۶ + ۸ مگاپیکسل

دوربین دوم: ۸ مگاپیکسل

سیستم عامل: اندروید ۶٫۰

باتری: ۲۸۰۰ میلی آمپر

سایر امکانات: مجهز به سنسور اثر انگشت، ماژولار، مجهز به درگاه USB Type C

بخش موبایل کمپانی LG این روز ها اوضاع نابسامانی را تجربه می کند که در سال های اخیر هرگز با آن روبرو نشده است. این شرکت با معرفی LG G5 و مانور تبلیغاتی بر روی ماژولار بودن این گوشی، تمام سعی خود را کرد تا نظر افراد خوش ذوق را به سمت خویش جلب کند اما در انجام این امر هرگز موفق نشد!

LG G5 در واقع نوآورانه ترین گوشی پرچمدار این روز ها به شمار می رود که برای اولین بار با ویژگی ماژولار بودن همراه شده است. در واقع قسمت پایین این گوشی می تواند از بدنه اصلی جدا شود و این بدان معناست که شما می توانید باتری این گوشی را تغییر دهید و یا تجهیزات دیگری را به آن اضافه نمایید.

LG G5 از قابلیت های متنوعی مانند صفحه نمایش همیشه روشن نیز بهره می برد که البته این امر در شارژ دهی باتری گوشی تاثیر سوء گذاشته و در مقایسه با پرچمداران دیگر در این بخش حرف زیادی برای گفتن ندارد. همچنین LG G5 از یک دوربین دو گانه بهره می برد که قادر است از تک تک لحظه های زندگی شما، عکس های ناب و جذابی تهیه نماید!


گوشی هوشمند HTC 10

اندرویدکده مگ: راهنمای خرید بهترین گوشی های اندرویدی پرچمدار بازار - مهر ماه 95

ابعاد: ۹ × ۷۱٫۹ × ۱۴۵٫۹ میلیمتر

وزن: ۱۶۱ گرم

پردازنده: ۴ هسته ای Snapdragon 820 با فرکانس ۲٫۱۵ و ۱٫۶ گیگاهرتز

صفحه نمایش: ۵٫۲ اینچی Super LCD5 با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰

حافظه داخلی: ۳۲ و ۶۴ گیگ

حافظه رم: ۴ گیگ

پردازنده گرافیکی: Adreno ۵۳۰

دوربین اصلی: ۱۲ مگاپیکسل

دوربین دوم: ۵ مگاپیکسل

سیستم عامل: اندروید ۶٫۰٫۱

باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپر

سایر امکانات: مجهز به سنسور اثر انگشت، مجهز به درگاه USB Type C

شرکت HTC نیز مانند LG این روز ها اوضاع خوبی ندارد و امیدوار است با فروش HTC 10 از تعطیل شدن بخش موبایل کمپانی خود جلوگیری نماید. این گوشی هوشمند جذاب و دوست داشتنی که از کیفیت ساخت بالایی نیز برخورد است برای شارژ سریع به درگاه USB Type C و همچنین برای امنیت بیشتر به سنسور اثر انگشت مجهز شده است.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند قدرتمندترین مدل تولید شده به دست کوالکام می باشد که به شما نوید انجام تمامی فرامین بدون لحظه ای درنگ را خواهد داد.


گوشی هوشمند Huawei P9

اندرویدکده مگ: راهنمای خرید بهترین گوشی های اندرویدی پرچمدار بازار - مهر ماه 95

ابعاد: ۷ × ۷۰٫۹ × ۱۴۵ میلیمتر

وزن: ۱۴۴ گرم

پردازنده: ۸ هسته ای HiSilicon Kirin 955 با فرکانس ۲٫۵ و ۱٫۸ گیگاهرتز

صفحه نمایش: ۵٫۲ اینچی Super LCD5 با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰

حافظه داخلی: ۳۲ و ۶۴ گیگ

حافظه رم: ۳ و ۴ گیگ

پردازنده گرافیکی: Mali-T880 MP4

دوربین اصلی: دو گانه ۱۲ مگاپیکسل

دوربین دوم: ۸ مگاپیکسل

سیستم عامل: اندروید ۶٫۰

باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپر

سایر امکانات: مجهز به سنسور اثر انگشت، مجهز به درگاه USB Type C

زمانی که برای اولین بار شرکت Huawei پا به عرصه تولید گوشی های هوشمند گذاشت، احتمالا فکرش را هم نمی کرد روزی برسد که محصولاتش فروش بسیار بالایی داشته باشند و بتواند جایگاه سوم بازار را تصاحب نماید. اما این اتفاق افتاد و دیگر به محصولات این شرکت به چشم گوشی های بی کیفیت چینی نگاه نمی کنند! در کشور ما بیشتر افراد از گوشی های شرکت Huawei استفاده می کنند چراکه معتقدند محصولات این شرکت علاوه بر کیفیت بالا از قیمت های پایینی نیز برخوردار هستند.

گوشی هوشمند Huawei P9 هم اکنون پا به پای دیگر پرچمداران مطرح بازار مانند Galaxy S7 پیش می رود و از امکانات متنوعی مانند سنسور اثر انگشت و درگاه USB Type C نیز بهره می برد. پرچمدار جدید شرکت Huawei نتنها کیفیت ساخت بالا و طراحی قابل قبولی دارد بلکه در مقایسه با رقبا از قیمت پایین تری نیز برخوردار است که همین امر ارزش خرید آن را به شدت بالا می برد!


به نظر گروه اندرویدکده مگ ۷ گوشی/فبلت اندرویدی معرفی شده در لیست بالا جزء بهترین، قدرتمند ترین و همچنین ارزشمندترین محصولات پرچمدار بازار به شمار می روند که می توانند شما را تا سال ها راضی نگاه دارند. از میان این ۷ گوشی هر مدلی را که انتخاب نمایید، مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد. همه چیز به سلیقه و ملاک های انتخاب شما باز می گردد.

اندرویدکده مگ: راهنمای خرید بهترین گوشی های اندرویدی پرچمدار بازار - مهر ماه 95

امیدواریم توانسته باشیم به شما عزیزان اندرویدکده ای در راستای خرید بهترین پرچمداران بازار کمکی کرده باشیم. در صورت ایجاد هر گونه سوال، پیشنهاد یا انتقاد از بخش نظرات پایین همین مطلب استفاده نمایید. موفق باشد!