مسنجر تلگرام به واسطه فضای آزاد و عاری از محدودیت های غیر ضروری می تواند به دلیل مزاحمتی هایی که ممکن است از سوی برخی کاربران به وجود آید، آزار دهنده باشد و در صورتی که تدابیر صحیحی برای جلو گیری از مزاحمت های تلگرامی اتخاذ نشود ممکن است طرفداران خود را از دست بدهد. به همین دلیل است که پیام رسان تلگرام محدودیت هایی به نام های Report (ریپورت) و Spam (اسپم) را ایجاد کرده است. به طور کلی زمانی که یک کاربر بیش از حد به افراد ناشناس (کسانی که در لیست مخاطبین دستگاه، شماره ثبت شده ندارند) پیام ارسال کند ریپورت می شود. حال بستگی دارد که چه تعداد از افراد ناشناس مذکور، شما را به عنوان یک مزاحم فرض کنند و گزینه اسپم را لمس نمایند.

توجه: در این مطلب به کرات از عبارت “شخص ناشناس” استفاده می شود که به معنی کسانی هستند که شماره ایشان در لیست مخاطبین دستگاه وجود نداشته باشد.

آموزش خارج شدن از ریپورت تلگرام

اما ریپورت شدن چیست؟
زمانی که تلگرام بر اساس تعداد اسپم شدن های یک شخص تشخیص می دهد که این فرد برای دیگر کاربران مزاحمت بسیار ایجاد کرده است، او را محدود می کند به طوری که تنها می تواند به آی دی های شناخته شده در لیست مخاطبین و یا در گروه ها پیام ارسال کند.

آموزش خارج شدن از ریپورت تلگرام

در واقع چیزی که در پی وی (پیام خصوصی) افراد برای کاربر نمایش داده می شود یک علامت تعجب قرمز رنگ در کنار پیام ارسالی است که نمایانگر ارسال نشدن پیام به دلیل ریپورت شدن است.

آموزش خارج شدن از ریپورت تلگرام

اطلاعات رسمی و دقیقی برای کسانی که واقعا به نا حق ریپورت می شوند وجود ندارد. شاید برخی افراد بنا به هر دلیلی افراد ناشناس را علی رغم عدم ایجاد مزاحمت اسپم می کنند و یا شاید هوش مصنوعی تلگرام برای تشخیص صحیح مزاحمان از طریق تعداد اسپم ها، دقت لازم را ندارد. به هر نحو که باشد برای پیشگیری از این مشکل بهتر است حد الامکان به افراد ناشناس و غیر قابل اعتماد پیام نفرستید تا اسپم شدن آی دی شما توسط کاربران دیگر، ممکن نشود.

چگونه مشکل ریپورت شدن تلگرام خود را رفع کنیم؟

اگر روزی بنا به هر دلیلی تلگرام شما به چنین مشکلی برخورد کرد، کاری که باید بکنید ارسال یک ایمیل به زبان انگلیسی به آدرس ایمیلی است که تلگرام صرفا به همین منظور ایجاد کرده است. ایمیل را باید حتما با موضوع SPAM و به آدرس spam@telegram.org ارسال کنید. مضمون این ایمیل باید درخواست رفع ریپورت از اکانت (حساب کاربری) شما باشد و حتما شماره موبایلی که با استفاده از آن اکانت خود را ساخته اید، نام آی دی تلگرام شما و همچنین ایمیل شخصیتان باید در آن به وضوح ضمیمه شده باشد. برای مثال می توانید از قالب متن درخواستی زیر استفاده کنید:

Dear Telegram Support,

My Telegram account has been spammed suddenly and I cannot send message to any contacts whom I don’t have their number, when I’m the chat starter.

When I send the message to these kind of people, it is showing a clock and nothing will be delivered.

It shows a message: Sorry, you can send messages to mutual contacts at the moment.

My Telegram No. is: +98 شماره تلفن شما

My Telegram ID is: @ آیدی تلگرام شما

My email: ایمیل شما

Kindly help to fix the issue and remove the spam report.

Best Regards.

آموزش خارج شدن از ریپورت تلگرام

توجه: شماره موبایل خود را باید به فرم بین المللی وارد کنید. صفر را از ابتدای شماره حذف کرده و به جای آن    ۹۸+ تایپ کنید. مثال:  ۹۸۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱+

بعد از انجام این کار برای این که به تلگرام ثابت کنید که ریپورت شدن شما به حق نیست و قصد شما ایجاد مزاحمت نبوده است باید از افرادی که ناشناس هستند بخواهید که برای شما حد اقل ۱۰ پیام یا استیکر بفرستند. می توانید در گروه هایی که عضو هستید درخواست کنید یا این که از دوستان خود بخواهید آی دی شما را به دوستان خود ارسال کنند تا برایتان پیام بفرستند. حتما توجه داشته باشید که شماره موبایل اشخاصی که برای شما پیام می فرستند نباید در لیست مخاطبین دستگاه وجود داشته باشد و به عبارت دیگر افراد ناشناس باشند. توجه داشته باشید که حداقل ۱۰ یا ۱۵ شخص ناشناس باید این کار را برای شما انجام دهند که هر چقدر تعداد این اشخاص بیشتر باشد نتیجه سریع تر نمایان شده و ترفند رفع مشکل عملی خواهد بود.

نکته بسیار مهم: دقت داشته باشید که به هیچ وجه پیام های ارسالی از سوی افراد ناشناس را مشاهده نکنید. همچنین به هیچ شخص ناشناس دیگری پیام نفرستید. 

حال تنها کاری که باید بکنید درخواست پیام از افراد ناشناس بیشتر و صبر کردن به مدت یک هفته است. در این مدت می توانید در گروه ها فعال باشید و پیام ارسال کنید، با اشخاصی که شماره شان در دستگاه شما ذخیره شده است در ارتباط باشید اما هرگز به پی وی کسانی که برایتان ۱۰ پیام ارسال کرده اند وارد نشوید و همچنین به اشخاص ناشناس پیام نفرستید.

سر انجام پس از طی دوره یک هفته ای تلگرام شما به حالت قبل بر می گردد و می توانید به آی دی های ناشناس نیز پیام ارسال کنید.

* برای دانلود جدید ترین نسخه برنامه تلگرام اندروید می توانید به لینک: دانلود نرم افزار تلگرام مراجعه کنید.