در طول زمان تجربه ثابت کرده است، بازی هایی که گرافیک بالایی ندارند اما از ایده ای خلاقانه بهره می برند، به سادگی می توانند در مقابل عناوین بزرگی همچون Asphalt 8 که فقط بر روی گرافیک تمرکز کرده است قد علم کنند! شاید به همین خاطر است که حتی تیم های بازی سازی کوچک گاهی اوقات کاری می کنند که حتی کمپانی های بزرگ بازی سازی همچون گیملافت نیز انگشت به دهان می مانند. اگر شما جزء اون دسته افرادی هستید که با گجت اندرویدی خود بازی می کنید، به احتمال زیاد یکی از عناوینی که توسط Mediocre منتشر شده است را تجربه نموده اید! این شرکت تا کنون ۸ عنوان که همگی تا حدودی به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرده اند را روانه گوگل پلی کرده که در این بین Smash Hit سر و صدای بیشتر به پا کرده است. این عنوان بر خلاف بازی های دیگر این شرکت که اکثرا قیمتی در حدود ۲ دلار دارند، کاملا رایگان می باشد اما برای دسترسی به نسخه Premium آن باید هزینه ای را متقبل شوید که البته در این پست ما نسخه Premium را برای شما به صورت رایگان آماده دانلود کرده ایم.

Smash Hit در مدت زمان نچندان کوتاهی که پا به عرصه وجود گذاشته نزدیک به ۱۰۰ میلیون بار دانلود را تجربه نموده و موفق به کسب امتیاز خوب ۴٫۴ از ۵ شده است که بهتر است بدانید در ثبت این امتیاز بیش از ۳ میلیون نفر نقش داشته اند. این عنوان که در سبک آرکید می باشد با توجه به گیم پلی جذاب، فیزیک واقع گرایانه و محیط تخریب پذیری که دارد به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده که به نظر ما واقعا لیاقتش را دارد!

گیم پلی، مراحل و المان های بازی:

گیم پلی بازی بسیار ساده و روان می باشد به طوری که در همان دقایق اولیه کاملا متوجه می شوید که قرار است با توپ هایی که در اختیارتان است چه کنید. کنترل پرتاب توپ ها هم بسیار ساده می باشد، کافیست تا بر روی نقطه ای از صفحه نمایش تب کنید تا توپ شما به همان نقطه پرتاب شود.

برای اولین بار که وارد بازی می شوید، ۲۵ عدد توپ (Ball) در اختیار دارید که باید از آن ها برای از بین بردن موانع و در هم شکستن مخروط های آبی رنگ استفاده کنید. لطفا دقت کنید که در این بازی توپ ها حرف اول را می زنند به طوری که حتی برد و باخت شما نیز در گرو همین اشیاء کروی شکل می باشد!

بر خلاف موانع که با از بین بردن آن ها هیچ امتیازی نصیب شما نمی شود و فقط مسیر پیش رو را هموار می کنند، مخروط های آبی رنگ امتیازات جالبی را برای شما به همراه دارند. با از بین رفتن هر مخروط شما ۳ عدد توپ به عنوان جایزه دریافت می کنید که البته یک عدد آن در جهت از بین رفتن خود مخروط مصرف شده است! با این تفاسیر با از بین رفتن هر مخروط ۲ عدد توپ به تعداد توپ های شما افزوده می شود! همچنین با از بین بردن چندین مخروط به صورت پشت سر هم بدون اینکه حتی یک مخروط را فراموش کنید، تعداد توپ هایی که شما در هر بار تب کردن پرتاب می کنید افزایش می یابد و این امر به شرط رعایت مورد ذکر شده به صورت پلکانی تا ۵ عدد توپ ادامه پیدا خواهد کرد. یعنی از تعداد توپ های شما یک عدد کم می شود اما ۵ عدد توپ با هم پرتاب می شود که کار شما را به شدت ساده خواهد کرد. بدیهی است که این مورد تا زمانی پایدار می باشد که شما با هیچ مانعی برخورد نکنید و حتی یک عدد مخروط را هم جا نگذارید و الا دوباره تعداد توپ هایی که شما در هر بار تب می توانید پرتاب کنید به عدد یک تقلیل خواهد یافت.

از مخروط ها زیاد حرف زدیم، بیایید نگاهی به موانع موجود در بازی داشته باشیم! موانعی که در طول بازی خواهید دید، انواع مختلفی دارند. از شیشه های متحرک گرفته تا درهای بسته ای که باید با دقت هر چه تمام تر بر روی کنترل کننده آن ها تب کنید، آمده اند تا راه شما را سد کنند و نگذارند که به هدفتان دست پیدا کنید. هر چقدر در بازی پیشروی می کنید، موانع بیشتر، سخت تر و البته جذاب تری را پیش رویتان خواهید دید که باید با دقت هر چه تمام تر با یک ضربه آن ها را نابود سازید.

همانطور که بالاتر هم گفتیم در این بازی تعداد توپ ها حرف اول را می زنند. گول تعداد زیاد آن ها را نخورید چراکه با پیشروی در بازی گاهی اوقات قحطی مخروط می آید (!) و فقط موانع هستند که یکی یکی در مقابلتان سبز می شوند و اگر در مصرف توپ ها صرفه جویی نکنید شاهد شکست خود در بازی خواهید بود!

یکی از ویژگی های جالب توجه بازی این است که برخی موانع فقط می خواهند خودشان را نشان بدهند و اصلا با شما کاری ندارند! برای درک بهتر این موضوع کافیست به شیشه های متحرک نیم نگاهی بیندازیم که در اکثر مواقع خودشان با مظلومیت خاصی از سر راه کنار می روند و راه را برای شما باز می کنند. بقیه ماجرا دیگر به هوشمندی شما باز می گردد که توپ های خود را خرج این موانع بی عرضه نکنید! در کنار این موارد، المان های دیگری مانند رگبار توپ هم در بازی گنجانده شده است که با انتخاب آن برای چند ثانیه می توانید به صورت رگباری توپ پرتاب کنید بدون آنکه حتی یک عدد از تعداد توپ هایتان کاسته شود! همچنین در برخی مراحل شاهد جذابیت های بیشتری نیز هستیم، مثلا گاهی اوقات شما وارونه می شوید و احتمالا این فضای وارونه کار را برای شما به شدت سخت تر و البته هیجان انگیز تر خواهد کرد.

گرافیک، صدا گذاری و فیزیک بازی:

از گیم پلی، مراحل و المان های بازی که بگذریم به گرافیک، صداگذاری و فیزیک بازی خواهیم رسید. در این قسمت تقریبا همه چیز عالی به نظر می رسد. گرافیک بازی با توجه به حجم کم زیر ۱۰۰ مگابایت آن، کاملا قابل قبول و حتی فراتر از حد انتظار می باشد. موسیقی پس زمینه بازی هم نیز، لذت بازی کردن را دو چندان می کند و اگر در هنگام بازی از هدست نیز استفاده نمایید، قطعا لذت بیشتری خواهید برد. فیزیک بازی هم کاملا واقع گرایانه بوده و شما را غرق در محیط خواهد کرد به طوری که پس از ساعت ها بازی با خود فکر می کنید که چند دقیقه بیشتر نگذشته است!

این عنوان بدون حتی ذره ای اغراق می تواند بهترین عنوان منتشر شده از سوی Mediocre لقب بگیرد و لیاقتش را دارد که در گجت های اندرویدی شما عزیزان جا خوش کند و چند روزی شما را سرگرم نماید.