شیوه استفاده از فایل های نصبیِ تلفیقیِ XAPK

شاید تا کنون با فایل هایی با فرمت xapk مواجه شده اید. امروز قصد داریم شما را با این نوع فایل ها آشنا کرده و هر آنچه که نیاز است درباره آن بدانید، برایتان توضیح دهیم.

مقدمه:

می دانیم که فایل های نصبی معمولِ بازی ها و برنامه های اندرویدی دارای پسوندی به نام apk هستند. این فایل ها به نوعی با یک فرمت خاص که همان apk باشد فشرده سازی یا آرشیو شده اند و اجزای برنامه های اندروید را در یک قالب واحد که مورد شناسایی دستگاه های اندروید است، در کنار هم به شکل یک فایل گرد هم آورده اند. تعداد کثیری از بازی ها و برخی برنامه های سیستم عامل اندروید به خاطر سنگین بودنِ اجزای سازنده شان دارای یک فایل دیتا هستند که بایستی در محل مناسب قرار گیرند تا برنامه مورد نظر اجرا شود. به همین خاطر پیدا کردن فایل های دیتا و نحوه استفاده و قرار گیری مناسب آن ها در محل مورد نیاز کمی کار را پیچیده می کند. اینجاست که فایل های xapk می توانند به کمکمان بیایند.

XAPK چیست؟

این نوع فایل ها تلفیقی از دیتا و فایل نصبی (apk) هستند که مراحل دانلود کردن فایل دیتا و قرار دادن آن در محل مناسب از حافظه داخلی را خلاصه می کنند. به عبارت دیگر نیازی به قرار گیری دیتا در محل مورد نیاز به صورت دستی وجود ندارد و با استفاده از نرم افزاری که در ادامه برایتان معرفی می کنیم به صورت خودکار انجام می شود. اگر می خواهید نحوه استفاده، نکات مورد نظر و ترفند های مناسب را یاد بگیرید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نحوه استفاده از فایل های تلفیق شده XAPK :

کافی است که برنامه XAPK Installer را از لینک پایین صفحه دانلود کرده، و پس از نصب آن در دستگاه اندروید خود و اجرای برنامه، تمامی فایل های apk و xapk موجود در حافظه دستگاه را مشاهده کنید. تمامی فایل های نصبی معمولی و xapk به صورت یک لیست و به ترتیب زمان برای شما به نمایش در می آیند. حال به سادگی می توانید با انتخاب گزینه Install بازی دیتا دار خود را تنها در یک مرحله به طور کامل نصب کرده و اجرا نمایید. برنامه به طور خودکار فایل دیتای بازی را در پوشه مورد نیاز کپی می کند و پس از نصب فایل نصبی بازی، آن را برای اجرا آماده می نماید.

– دقت کنیدکه فایل XAPK استخراج شده نباید در محل روت اصلی باشد و پیشنهاد ما ساخت دستی فولدر و ریختن این فایل در همان فولدر ساخته شده می باشد.

نکات استفاده از فایل XAPK در اندرویدکده:

فایل های XAPK به علت حجم بالا و مشکل تغییر پسوند، با فرمت zip فشرده سازی می شوند، به همین خاطر پس از دانلود این گونه  فایل ها از سایت، آن را ابتدا با استفاده از برنامه WinRAR کامپیوتر و یا برنامه های مشابه در اندروید از حالت فشرده خارج نمایید. سپس وارد برنامه XAPK Installer شده و فایل استخراج شده را پیدا و نصب کنید. حال می بینید علاوه بر فایل apk که نصب شده، فایل دیتا نیز در محل مناسب خود قرار گرفته است.

یک ترفند ساده :

اگر یک فایل xapk در اختیار دارید و به هر دلیلی نیاز دارید که آن را به صورت معمول، با کپی کردن پوشه دیتا و نصب فایل apk اجرا کنید، فقط کافی است که از ترفند کوچک زیر استفاده کنید:

پسوند فایل تلفیق شده را از xapk به zip تغییر داده تا یک فایل فشرده داشته باشید. حال می توانید با استفاده از برنامه WinRAR یا ZArchiver، چه در کامپیوتر و چه در اندروید، فایل زیپ شده را باز کرده و پوشه دیتا و فایل نصبی apk را از آن استخراج نمایید.

ما سعی می کنیم برای بازی های دیتا دار علاوه بر فایل های جداگانه apk و دیتا، فایل XAPK را نیز قرار دهیم. اینگونه فایل ها پیشنهاد ویژه اندرویدکده به کاربران همیشگی سایت می باشد!